tirsdag 22. mai 2012

Hårete, men slankere!

Ronjas pels har sett lurvete og grå ut i det siste, og jeg var nesten bekymret for at hun ikke var helt frisk. Men etter en grundig omgang med ferminatoren kom den blanke pelsen tilbake igjen! Etter sterilisering får tispene ofte mer ullpels, og det gir hele hunden et gråaktig skjær hvis den ikke børstes regelmessig.

Før Ronja ble fikk livmorbetennelse og måtte steriliseres var ikke dette noe problem, vi børstet henne jevnlig, men ikke så ofte som en gang i uka, hvis hun ikke var veldig sølete. Men nå må vi nok ta pelsstellet mer alvorlig. Ikke bare for hennes del, men også fordi leiligheten flommer over av hår.
Riga har nemlig også satt i gang med røyting, så både støvsuger og feiekost er i flittig bruk nesten daglig, uten at jeg ser det hjelper særlig. Jeg håper at oftere pelsstell kan hjelpe på det også.

I går var vi en snartur hos veterinæren med begge to, Riga for å få rabiesvaksine + den vanlige nobivacen (?), mens Ronja skulle veies. Riga oppførte seg eksemplarisk, vaksine og veterinær er ikke noe problem, heldigvis. Ronja ble bare veid, og jeg var litt spent. Jeg trodde nok at hun nå hadde lagt litt på seg igjen siden sist, for vi har ikke vært fullt så flinke i det siste, synes jeg. Men dengang ei, hun har fortsatt den fine trenden nedover, og veier nå 17,5 kg, 400 gram ned siden forrige veiing 26. april!

Dette er den lurvete utgaven av Ronja, nye bilder kommer snart!



 Røyter, jeg???? Riga skjønner ikke helt hva jeg mener...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar