torsdag 12. januar 2012

Treningskveld

I kveld var det lydighetstrening, og Ronja og jeg trente på lineføring, holde apportbukk, target med bilmatte, fellesdekk med tannvisning og felles sitt.

Ronja går alt for langt fram i lineføring, så det blir mye venstresvinger og belønning bak. Nå er hun jo såpass gammel at jeg ikke vet om vi noen gang får omprogrammert henne, men hun synes det er moro! Og jeg var veldig fornøyd med fellesøvelsene, hun holdt seg i ro, til tross for at ikke alle andre hunder gjorde det. Jeg belønnet ofte, målet mitt er at hun virkelig skal skjønne at det er kjempemoro å bli liggende stille :).

Apportbukken er svært vanskelig å holde, hun tygger og slipper, men jeg greier i alle fall belønne bare når hun holder den i ro, så får vi se om vi kanskje får det til etterhvert. Targeten fungerte greit helt til jeg la den i ruta, da ble det litt krøll og morsommere å snuse på kjeglene, men det var nok fordi jeg ikke  var tydelig nok.

Runa og Riga var med, men de trente jakt istedet; fot og dirigeringer. Hun var kjempefornøyd etterpå, så det gikk visst bra!

Dagens bilde er fra arkivet, men det viser Ronja i fellesdekk!

Ronja i fellesdekk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar